איך לבחור אינסטלטור

מצד אחד אינסטלטור הוא אחד מבעלי המקצוע המבוקשים ביותר, מהצד השני השוק רווי באינסטלטורים חובבנים ולא אמינים ובמקרה הגרוע יותר שרלטנים.

אז איך נדע לבחור מבין כל האינסטלטורים הרבים את האינסטלטור המקצועי והאמין מכולם? ליקטנו כמה טיפים ועצות טובות שיעזרו לכם לבחור אינסטלטור מקצועי.

9 כללים שיעזרו לכם לבחור את האינסטלטור הטוב מכולם

אחד הפרמטרים החשובים בבחירת אינסטלטור זו האנושיות והאדיבות. גם אם האינסטלטור שבחרתם יהיה מקצועי וידע לתקן היטב את התקלה, אם הוא לא יהיה אדיב ונעים, הנוכחות שלו בבית שלכם תהיה בלתי נסבלת ולא תהיה לכם את הסבלנות הנדרשת לתיקון יסודי של תקלות אינסטלציה.

אם יש לכם עבודת אינסטלציה גדולה ומורכבת, חשוב לבחור אינסטלטור המחויב לעמידה בלוח הזמנים. אל תשלמו לו את שכר העבודה מראש ואם הוא דורש זאת, חפשו אינסטלטור אחר. בעבודות מורכבות וגדולות פרסו את התשלומים בהתאם להתקדמות העבודה, ערכו חוזה מפורט , פרטו כל שלב בעבודה, ציינו את ה תאריך הסיום של העבודה בכל שלב והצמידו את התשלומים לשלבים השונים. כך תוכלו להיות רגועים ולדעת שהאינסטלטור שבחרתם לא ימשוך את העבודה, ויותר גרוע מזה, לא ייעלם עם הכסף.

חשוב לברר האם האינסטלטור שבחרתם מצויד בציוד טכנולוגי חדיש ומעודכן או שהוא עדיין משתמש בשיטות העבודה הישנות. איתור נזילות , לדוגמה, זוהי אחת התקלות הנפוצות בתחום האינסטלציה, בעיקר בדירות ישנות אך לא רק. אינסטלטור מיושן ישבור את הקיר כדי למצוא את מקור הנזילה, ואם הוא לא מצא מיד, הוא ימשיך לשבור במקומות נוספים עד שהוא ימצא. לעומתו, אינסטלטור המצויד בציוד חדיש ועדכני ישתמש במצלמה תרמית אשר יודעת לאתר את מקור הנזילה על פי שינויי טמפרטורות בקיר ויחסוך את שבירת הקירות, את התיקון , לכלוך וכסף רב.

בקשו המלצות וחוות דעת על האינסטלטור שאותו אתם רוצים לבחור. בקשו מהאינסטלטור רשימה של לקוחות ממליצים ואל תתעצלו להתקשר אליהם כדי לקבל מהם חוות דעת על אודות האינסטלטור. גם ברחבי הרשת, באתרים, בקבוצות פייסבוק ובפורומים ייעודיים תוכלו למצוא המלצות על אודות אינסטלטורים מומלצים. אם סיירתם ברשת ומצאתם חוות דעת שלילית, אפילו אחת, אל תזמינו את האינסטלטור, חפשו אחר.

ערכו סקר שווקים והשוו מחירים, אך על בסיס נתונים שווים. בדקו מהו הוותק של חברת האינסטלטורים, מהו הציוד שבו הם משתמשים ומהו זמן ההגעה. אל תתפתו למחירים זולים, לעתים מחיר זול מדי עלול לאותת על אינסטלטור חסר ניסיון ועל עבודה רשלנית.

שימו לב: שכר העבודה של אינסטלטור מחוץ לשעות העבודה המקובלות כמו בשעות הערב או בסופי שבוע ובחגים גבוה מהתעריף הרגיל.

בררו מהו תחום ההתמחות של האינסטלטור. עבודות אינסטלציה הן עבודות מורכבות וכוללות סוגים שונים של עבודה כמו פתיחת סתימות בביוב, תיקוני צנרת, איתור נזילות ועוד. לא כל אינסטלטור המתמחה בפתיחת סתימות, למשל, ידע גם לאתר נזילות במקצועיות . ולכן לפני שאתם בוחרים אינסטלטור, דברו אתו ובררו האם הוא צבר ניסיון וידע בתחום שבו אירעה התקלה שלכם.

חפשו אינסטלטור זמין ונגיש. רוב בעיות האינסטלציה הן תקלות הדורשות טיפול מידי. אם יש לכם, למשל, סתימה בכיור או פיצוץ בצנרת המים, לא תוכלו להמתין אפילו עשרים וארבע שעות עד להגעת האינסטלטור. אינסטלטור מקצועי מבין את האחריות המוטלת על כתפיו ואת הצורך בתיקון מהיר, ולכן הוא יעשה את כל המאמצים להגיע אליכם בהקדם.

דרשו אחריות בסיום העבודה. אינסטלטור מקצועי אשר מעריך את העבודה שלו ויודע שעשה עבודה טובה, לא יהסס לתת לכם אחריות.