טיפים של אינסטלטור

הזמנה של אינסטלטור מקצועי דומה להזמנה של רופא ולעתים אפילו מורכבת יותר. אינסטלטורים מקצועיים הם בעלי מקצוע עסוקים ולא תמיד הם נגישים ויכולים להגיע אלינו מיד כדי לטפל בתקלות השונות וגם המחיר שהם גובים, אינו נמוך ממחיר ביקור אצל רופא מומחה. לא סתם אינסטלטורים רבים מכנים את עצמם דוקטור אינסטלטור.

במאמר זה אספנו טיפים ועצות טובות שיעזרו לכם לשמור על מערכת האינסטלציה ולהימנע עד כמה שאפשר מתקלות ובעיות שידרשו הזמנה של אינסטלטור. כבר יש לכם תקלה? אספנו טיפים חשובים שאולי יצליחו לסייע לכם לפתור את התקלה ואם לא, לפחות יגישו עזרה ראשונה.

9 טיפים מקצועיים של אינסטלטור שכדאי להכיר!

חשבון המים החודשי גבוה מהממוצע, אולי יש לכם דליפת מים בבית! סגרו מיד את הברז הראשי. עכשיו המתינו מספר שעות ולאחריהן בדקו האם שעון המים עדיין מסתובב. אם כן נסו לסגור אחד אחרי השני את כל צרכני המים, את מכונת הכביסה, את המדיח, את הברזים ועוד. כעת פתחו כל פעם צרכן מים אחר ועקבו אחרי הסיבובים בשעון המים. כך תצלחו לגלות מאין הדליפה, במקרים קלים תוכלו לתקן את התקלה בעצמכם, במקרים חמורים יותר תידרשו להיעזר באינסטלטור מקצועי.

הברז מטפטף, הזמנתם אינסטלטור והוא עדיין לא הגיע, נסו לקשור חוט על הברז, חוט שעליו יגלשו הטיפות. כך תוכלו להימנע מהקולות המעצבנים לעתים, של טפטוף המים.

אם הבית אינו מוצף במים, נסו לחכות עם התיקון עד למחר. כדאי לדעת שעל תיקוני אינסטלציה מחוץ לשעות העבודה גובים האינסטלטורים תשלום נוסף. אם תחכו למחר, תחסכו את התשלום הנוסף.

יש לכם פיצוץ בצנרת, דבר ראשון עליכם לסגור את השיבר. סגרתם את השיבר והמים עדיין זורמים, כנראה שהפיצוץ בצנרת הוא אצל השכנים שמעליכם. הודיעו מיד לשכנים ודרשו מהם להזמין שרברב מקצועי בהקדם כדי למנוע נזק עתידי לרכוש העלול לקרות מהצפת מים. אם כבר נגרם נזק לרכוש שלכם בעקבות פיצוץ בדירת השכן, החוק מחייב אותו לפצות אתכם על הרכוש שניזוק או במקרה של תיקונים לשלם את התיקון.

אתם פותחים את המים במקלחת ואין זרם חזק, כדאי לכם לבדוק האם יש סתימה בצנרת. אינסטלטור מקצועי יגיע אליכם מצויד המצלמה תרמית שבאמצעותה הוא יצליח לוודא האם קיימת סתימה בצנרת או לא. אם יש סתימה, זה הזמן לתקן אותה.

אם יש לחץ מים נמוך רק בברז אחד בודד, כנראה שיש סתימה רק באותו הברז. אם הסתימה היא רק בדוש של המקלחת, פרקו אותו והשרו את ראש המקלחת במים וחמץ לשעה. מרב הסיכויים שהבעיה תיפתר.

הזמנתם אינסטלטור? אל תשאירו אותו לבד בבית. עקבו אחרי העבודה שהוא עושה ואל תהססו לשאול שאלות הקשורות לעבודתו. בדרך זו תוכלו לפקוח עין ולוודא שהאינסטלטור לא מחייב אתכם על עבודות שהוא לא ביצע.

אם יש לכם נזילה בצנרת הממוקמת מתחת לאריחים ברצפה, לא תמיד אתם חייבים להרים ולשבור את המרצפות. כדאי לכם לבצע מעקף צנרת ולבנות מערכת חדשה שלא תעבור מתחת לרצפה, במיוחד בדירות שבהן הצנרת ישנה. זוהי אולי הוצאה כספית גבוהה, אך היא תמנע מכם הוצאות כספיות רבות בעתיד.

יש לכם חשבונות מים גבוהים, אתם יכולים לצמצם את צריכת המים! לא אחת אנחנו משלמים גם על מים שלא השתמשנו בהם בשל פערי הלחצים. במקרים רבים, מים שלא נעשה בהם שימוש עוברים לעתים חזרה בצנרת הבניין ונספרים פעמיים במונה של תאגיד המים. כדי למנוע תשלום על מים שלא באמת השתמשתם בהם התקינו שסתום אל חזור שימנע זרימה חוזרת של המים. זו לא עבודה מורכבת, כל אינסטלטור יוכל להתקין בקלות את השסתום.